torsdag, juni 21, 2012

Nu är det snart dags för butiken att säga hejdå...

Jag har bestämt mig. Sedan jag pluggade klart sommaren 2011 har tanken alltid funnits där, att snart är det nog dags att stänga igen butiksdörren för sista gången. Och nu har tanken blivit verklighet. Det tar väl ett tag för tankarna att komma fram till något klart när det ändå handlar om ett så pass viktigt beslut. De senaste tre åren har jag ju bara haft öppet ca 15-20 timmar i veckan och butiken har automatiskt blivit en deltidssyssla vid sidan om studier och andra tillfälliga extrajobb. Det har passat in bra i mitt schema och det har varit kul att komma hit och få vara lite kreativ mitt i plugg och annat. Visst har jag funderat på om jag ska ta det hela ett snäpp längre och göra det till en heltidssysselsättning, men med ett sådant beslut kommer det ju så mycket mer - mer inköp, mer utgifter, kanske måste jag hitta ett annat och bättre läge, mer reklam mm – och med allt detta tror jag att det även kommer en enorm stress och press i och med att det inte alls är säkert att en sådan satsning kommer ge mig en heltidslön ändå. Dessutom tror jag inte att jag har motivationen att göra detta 40 timmar i veckan. Nu har jag istället ett sug efter att få använda mina universitetskunskaper och förhoppningsvis hitta ett spännande jobb.

Att det kanske kommer med lite kort varsel är helt enkelt därför att jag inte har velat bestämma något innan jag haft någon som vill ta över lokalen. Jag tycker också att det är bra att det sker nu på sommaren eftersom jag ändå brukar ha stängt några veckor i juli.

Som det ser ut nu kommer sista öppetdagen bli lördagen den 30 juni. Sedan kommer jag ha en veckas semester och i vecka 28 kommer jag att tömma och städa lokalen och då finns det möjlighet att komma förbi och köpa något om man vill. Dessa datum kan komma att ändras så håll utkik här på bloggen! Ni får gärna mejla mig på r_linnea@hotmail.com om ni har några frågor eller vill köpa/lägga undan något speciellt i butiken.

Så som sagt, kommer veckan efter midsommar att bli den sista ”riktiga” öppetveckan. Jag fortsätter att blogga ett tag framöver, i alla fall så länge jag håller på och fixar i butiken. Fram till 30 juni kör vi på som vanligt, kanske kommer jag ha öppet lite mer i nästa vecka, och kanske kommer jag ha lite fina shoppingerbjudanden, men det säger jag till om här i så fall!

Så inget hejdå än:)

4 kommentarer:

Natasha sa...

Åh vilket svårt beslut det måste vara, men jag förstår hur du tänker. Hoppas du kommer hitta ett intressant jobb snart, där du kan använda dina universitetskunskaper!

Och vad kul att du gillade mina tips!

Linnea sa...

Ja jobbigt beslut, men ändå spännande att se vad som händer nu!

Karolin sa...

Tråkigt. Men var sak har sin tid, och även om du inte har kvar din butik hoppas jag att du finns kvar i någon form här :)

makiato sa...

Ibland måste man göra vissa val och jag hoppas du kommer känna att det var rätt. Svårt att driva eget om man inte kan satsa helhjärtat på det. Du har ju haft butiken i flera år så man får väl säga som ovan att var sak har sin tid, nu kommer nya intressanta saker!